Do ubiegania się o dofinansowanie z Programu „Czyste Powietrze” niezbędne jest zaświadczenie o dochodach wydane przez gminę.
Zadanie to w Gminie Miasto Świnoujście realizuje Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu.
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do WFOŚiGW, powinna uzyskać, do dnia złożenia wniosku, od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego. W Świnoujściu, takie zaświadczenie będzie wydawał upoważniony przez Prezydenta Miasta Świnoujście pracownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu, przy ul. Dąbrowskiego 4 (dalej zwany MOPR).
Złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach Programu jest uwarunkowane posiadaniem zaświadczenia o dochodach wydane przez gminę.
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do WFOŚiGW, powinna uzyskać, do dnia złożenia wniosku, (zgodnie z miejscem zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego.
Obowiązek wydania zaświadczenia wynika z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska.
Wzór żądania wydania zaświadczenia oraz wzór zaświadczenia określa Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 października 2020 r. w sprawie określenia wzoru żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wzoru tego zaświadczenia Dz. Ust. 2020 r. poz. 1713.
Więcej informacji na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie https://wfos.szczecin.pl/czyste-powietrze/
oraz na stronie internetowej https://czystepowietrze.gov.pl/
Pliki do pobrania