- Szczegóły
- Odsłony: 1864
Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu przykładają szczególną wagę do wspierania rodzin zastępczych w wypełnianiu ich funkcji. Jedną z form wsparcia jest organizowanie szkoleń. Na dzień 19 marca 2022r. zaplanowano warsztat pod tytułem: „Stres i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka oraz osób przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo – wychowawczych”. Przeprowadzi go doświadczony w pracy z rodzinami zastępczymi specjalista.
Tematyka przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu rodziców zastępczych to ważny i potrzebny aspekt pomocy rodzinom. Mimo bowiem kompleksowego wsparcia przez pracowników MOPR, to na rodzicach zastępczych spoczywa największa odpowiedzialność za dobro dzieci, przebywających w rodzinach zastępczych. Pracownicy Działu Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego MOPR w Świnoujściu mają szczerą nadzieję, że zaplanowane szkolenie będzie rodzinom przydatne i pomocne w wypełnianiu przez nich zaszczytnej roli rodzica zastępczego.
- Szczegóły
- Odsłony: 2369
Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo osób z niepełnosprawnością w życiu zawodowym, społecznym i dostępie do edukacji.
W 2022 roku realizowane będą następujące formy wsparcia:
Moduł I:
- Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu);
- Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy (adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu);
- Zadanie 3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy (adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego);
- Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu (adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu);
- Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu rąk);
- Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania;
- Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania (adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku);
- Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami w komunikowaniu się za pomocą mowy);
- Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności);
- Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym);
- Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności);
- Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości (adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności);
- Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne - co najmniej na III poziomie jakości (adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności);
- Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 16 roku życia lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania);
- Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką, pomoc adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, które są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka).
Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowany do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w:
- w szkole policealnej,
- w kolegium,
- w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu), a także osób, które przewód doktorski otworzyły poza studiami doktoranckimi.
Terminy przyjmowania wniosków o dofinansowanie:
Moduł I: 1 marca 2022r. – 31 sierpnia 2022r.
Moduł II: 1 marca 2022r. - 31 marca 2022r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2021/2022),
1 września 2022r. - dnia 10 października 2022r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2022/2023)
Wnioski o dofinansowanie można składać w formie elektronicznej i papierowej:
Złożenie wniosku w formie elektronicznej:
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przygotował specjalną ogólnopolską platformę, za pośrednictwem której m. in. można złożyć wniosek o wsparcie w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
Konto do przesyłania dokumentów można założyć na portalu
https://sow.pfron.org.pl/
Informacje oraz wideoporadnik dotyczący profilu zaufanego można znaleźć pod adresem:
Pełną informację na temat rejestracji, funkcjonowania systemu oraz wideo poradniki dotyczące zakładania konta oraz wypełniania i wysyłania wniosków można znaleźć na stronie PFRON :
https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/info/
Złożenie wniosku w formie papierowej:
Wnioski należy składać w:
Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Świnoujściu
ul. Dąbrowskiego 4
72-600 Świnoujście
pokój nr 5 – parter lub sekretariat pokój 314 – III piętro
Wnioski do pobrania Moduł I
Wnioski do pobrania Moduł II
Szczegółowe informacje na temat programu „Aktywny samorząd” dostępne są na stronie internetowej PFRON :
- Szczegóły
- Odsłony: 2628
W związku z utrzymującym się stanem pandemii COVID-19 na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz kierując się troską o bezpieczeństwo osób starszych Minister Rodziny i Polityki Społecznej podpisała nowy program pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022. Program kierowany jest do mieszkańców Miasta, którzy ukończyli 65 rok życia i wymagają wsparcia.
Bardzo proszę o rozpowszechnienie tej informacji wśród lokalnej społeczności, aby w ramach posiadanych uprawnień i możliwości, wystosowali informację o przystąpieniu przez Miasto do tego programu. Jego realizacja obejmuje dwa moduły:
- Moduł I, w którego realizację można zaangażować wolontariuszy, w tym również działaczy środowisk młodzieżowych i obywatelskich, świadczących codzienną pomoc osobom potrzebującym wsparcia,
- Moduł II - mający na celu poprawę bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania osób starszych przez dostęp do tzw. „opieki na odległość”.
Intencją powyższego jest prośba, aby pracownicy, sąsiedzi, mogli poinformować osoby, które zamieszkują w ich bezpośrednim sąsiedztwie, a są w wieku powyżej 65 roku życia, samotne lub zamieszkują z osobami, które nie są w stanie sprawować nad nimi dostatecznej opieki, aby zgłaszały swoje potrzeby. Mogą one być związane m.in. z: potrzebą wyprowadzenia psa, utrzymania porządku w mieszkaniu, dostarczenia produktów żywnościowych, dostarczenia ciepłego posiłku, paczki żywnościowej, pomocy w załatwianiu spraw urzędowych lub realizacji recept oraz otrzymania tzw. „opaski bezpieczeństwa”, itp.
Telefon kontaktowy dla seniora w celu zgłoszenia potrzeb pracownikowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu (91) 322-54-74 w godzinach od 8.00 do 15.00 (w dni robocze).
Zgłoszenia będą przyjmowane do 16 lutego br. (środa) z powodu konieczności oszacowania potrzeb finansowych wynikających z realizacji tego programu.
- Szczegóły
- Odsłony: 2296
- 210.19.2021
INFORMACJA
z dnia 03 luty 2022r.
o wyniku naboru kandydatów na kierownicze stanowisko urzędnicze
1. Nazwa i adres jednostki
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
ul. Dąbrowskiego 4
72-600 Świnoujście.
2. Określenie kierowniczego stanowiska urzędniczego
Kierownik Działu Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego.
3. Imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania wybranego kandydata
Ewa Morawska – zamieszkała w Warnowie .
3. Uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata
Pani Ewa Morawska spełniła wymagania określone w ogłoszeniu o naborze kandydatów. Wykazała się dobrym przegotowaniem do rozmowy kwalifikacyjnej. Została pozytywnie oceniona przeze
Komisję przeprowadzającą nabór. Sposób prezentacji swojej osoby przez kandydatkę pozwala sądzić, że powierzone obowiązki służbowe będzie wykonywała w sposób sumienny i odpowiedzialny.
Strona 26 z 40