Bon energetyczny przysługuje za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. i jest wypłacany jednorazowo gospodarstwu domowemu, którego przeciętny miesięczny dochód za 2023 rok nie przekracza kwoty 2 500 zł w gospodarstwie jednoosobowym oraz 1 700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Wysokość bonu energetycznego zależy od wielkości gospodarstwa domowego, jak i od jego głównego źródła ogrzewania.
Gospodarstwom domowym, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną (pompa ciepła/ bojler elektryczny) przysługuje bon energetyczny w podwyższonej wysokości. Warunkiem jest wpisanie lub zgłoszenie takiego źródła do CEEB do 1 kwietnia 2024 r. – w przypadku źródeł już działających wcześniej, albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do CEEB.
Wysokość bonu energetycznego w podstawowej kwocie:
-
300 zł - gospodarstwo domowe jednoosobowe,
-
400 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 2 do 3 osób,
-
500 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 4 do 5 osób,
-
600 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z co najmniej 6 osób.
Wysokość bonu energetycznego w podwyższonej kwocie:
-
600 zł - gospodarstwo domowe jednoosobowe,
-
800 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 2 do 3 osób,
-
1000 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 4 do 5 osób,
-
1200 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z co najmniej 6 osób.
Bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a jego kwota będzie pomniejszana o kwotę przekroczenia. Minimalna kwota bonu energetycznego będzie wynosić 20 zł.
Aby otrzymać bon energetyczny należy złożyć wniosek w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wniosek złożony po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Wnioski można składać:
-
papierowo: pozostawić w pojemniku na dokumenty Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu usytuowanym na parterze budynku przy ulicy Dąbrowskiego 4,
-
elektronicznie: z wykorzystaniem platformy ePUAP - adres skrytki: /MOPR/Skrytka ESP
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się na piśmie w postaci papierowej albo elektronicznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).
Informacja o przyznaniu bonu energetycznego będzie przesyłana na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej, istnieje możliwość odebrania informacji o przyznaniu bonu energetycznego w Dziale Świadczeń Rodzinnych MOPR (pokój 216 lub 222B).
Uwaga: Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.
Bon energetyczny ma charakter świadczenia socjalnego, dlatego nie będzie on objęty podatkiem dochodowym, ani nie będzie podlegał egzekucji.
Druk wniosku i niezbędne informacje można uzyskać w Dziale Świadczeń Rodzinnych MOPR pok. 216 (nr tel. 91 322 54 65) lub 222B (nr tel. 91 322 54 80) w godzinach od 7:30 do 15:30.
Druk wniosku można również pobrać tutaj: Do pobrania