Bon energetyczny przysługuje za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. i jest wypłacany jednorazowo gospodarstwu domowemu, którego przeciętny miesięczny dochód za 2023 rok nie przekracza kwoty 2 500 zł w gospodarstwie jednoosobowym oraz 1 700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Wysokość bonu energetycznego zależy od wielkości gospodarstwa domowego, jak i od jego głównego źródła ogrzewania.

Gospodarstwom domowym, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną (pompa ciepła/ bojler elektryczny) przysługuje bon energetyczny w podwyższonej wysokości. Warunkiem jest wpisanie lub zgłoszenie takiego źródła do CEEB do 1 kwietnia 2024 r. – w przypadku źródeł już działających wcześniej, albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do CEEB.

Wysokość bonu energetycznego w podstawowej kwocie:

  • 300 zł - gospodarstwo domowe jednoosobowe,

  • 400 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 2 do 3 osób,

  • 500 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 4 do 5 osób,

  • 600 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z co najmniej 6 osób.

Wysokość bonu energetycznego w podwyższonej kwocie:

  • 600 zł - gospodarstwo domowe jednoosobowe,

  • 800 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 2 do 3 osób,

  • 1000 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z 4 do 5 osób,

  • 1200 zł - gospodarstwo domowe wieloosobowe składające się z co najmniej 6 osób.

Bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a jego kwota będzie pomniejszana o kwotę przekroczenia. Minimalna kwota bonu energetycznego będzie wynosić 20 zł.

Aby otrzymać bon energetyczny należy złożyć wniosek w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wniosek złożony po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.

Wnioski można składać:

  • papierowo: pozostawić w pojemniku na dokumenty Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu usytuowanym na parterze budynku przy ulicy Dąbrowskiego 4,

  • elektronicznie: z wykorzystaniem platformy ePUAP - adres skrytki: /MOPR/Skrytka ESP

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się na piśmie w postaci papierowej albo elektronicznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).

Informacja o przyznaniu bonu energetycznego będzie przesyłana na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej, istnieje możliwość odebrania informacji o przyznaniu bonu energetycznego w Dziale Świadczeń Rodzinnych MOPR (pokój 216 lub 222B).

Uwaga: Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.

Bon energetyczny ma charakter świadczenia socjalnego, dlatego nie będzie on objęty podatkiem dochodowym, ani nie będzie podlegał egzekucji.

Druk wniosku i niezbędne informacje można uzyskać w Dziale Świadczeń Rodzinnych MOPR pok. 216 (nr tel. 91 322 54 65) lub 222B (nr tel. 91 322 54 80) w godzinach od 7:30 do 15:30.

Druk wniosku można również pobrać tutaj: Do pobrania