„Dobry Start”

Dziś w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu odbyło się spotkanie dwóch przedstawicieli ZUS z osobami zainteresowanymi otrzymaniem świadczenia „Dobry Start”. Wieloletnia współpraca MOPR i ZUS dotyczy wielu dziedzin, jednakże ta akcja ma za zadanie wesprzeć rodziców w pozyskaniu świadczeń dla dzieci.

W tym roku zaistniały dwie ważne zmiany w realizacji programu „Dobry Start”. Obsługą programu i wypłatą świadczeń zajmuje się już ZUS, a nie pracownicy ośrodków pomocy społecznej czy centra świadczeń rodzinnych.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. Po 30 listopada będzie można złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start - za pośrednictwem portalu PUE ZUS - tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada. Wniosek można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą portalu PUE ZUS. Eksperci ZUS odpowiadali na pytania zainteresowanych osób, pomagali w zakładaniu indywidualnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych (ZUS).

Z uwagi na obowiązujący reżim sanitarny, pracownicy MOPR ustalili na podstawie posiadanych wykazów, którzy rodzice składali wnioski w ubiegłym roku w wersji papierowej i zapraszali telefonicznie osoby.

O świadczenie mogą się też ubiegać rodzice zastępczy. Jednakże posiadają nieocenione wsparcie koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej MOPR i większość rodziców z pieczy zastępczej już złożyła wnioski elektronicznie.

W przypadku konieczności udzielenia wyjaśnień i pomocy dotyczącej obsługi 300+, istnieje możliwość kolejnego spotkania z przedstawicielami ZUS 10 sierpnia 2021r. w godzinach 800-1000 w pokoju 313 w siedzibie MOPR.

W związku z pandemią, prosimy o telefoniczne rezerwowanie terminu pod numerem telefonu: 913225460 w godzinach 800-1500.

Szczegółowe instrukcje, jak złożyć wniosek, można znaleźć na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.

Świnoujście, 19.07.2021r.

KD.210.09.2021

INFORMACJA

z dnia 16 lipca 2021r.

o wyniku naboru kandydatów na  stanowisko psychologa

 

  1. Nazwa i adres jednostki

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
ul. Dąbrowskiego 4
72-600 Świnoujście.

  1. Określenie stanowiska

Psycholog w Dziale Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego

Na stanowisko nie wpłynęła  w terminie żadna oferta.

Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu informują rodziców zastępczych, usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej oraz pracowników placówki opiekuńczo - wychowawczej, że przysługujące im świadczenie dobry start (300+) w tym roku będzie wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

W celu uzyskania świadczenia, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka wraz z datą umieszczenia, a w przypadku osób usamodzielnianych – o objęciu programem usamodzielnienia, wydane przez MOPR w Świnoujściu. W jednym zaświadczeniu należy wskazać wszystkie dzieci przebywające w rodzinie. Ponadto, aby złożyć wniosek trzeba w nim wskazać numer rachunku bankowego, na który ma być wpłacone świadczenie oraz do korespondencji z ZUS - adres poczty elektronicznej.

Wniosek można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą portalu PUE ZUS. Szczegółowe instrukcje, jak złożyć wniosek, można znaleźć na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.

Jeśli jesteś rodzicem zastępczym lub usamodzielnianym wychowankiem pieczy zastępczej - wskazówek co do złożenia wniosku udzielą Ci pracownicy Działu Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego MOPR w Świnoujściu, tel. 91 322 54 69, 91 322 54 96, 91 322 54 84; pokoje 108 i 107 (I piętro), 211 (II piętro), od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.