„Dobry Start”
Dziś w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu odbyło się spotkanie dwóch przedstawicieli ZUS z osobami zainteresowanymi otrzymaniem świadczenia „Dobry Start”. Wieloletnia współpraca MOPR i ZUS dotyczy wielu dziedzin, jednakże ta akcja ma za zadanie wesprzeć rodziców w pozyskaniu świadczeń dla dzieci.
W tym roku zaistniały dwie ważne zmiany w realizacji programu „Dobry Start”. Obsługą programu i wypłatą świadczeń zajmuje się już ZUS, a nie pracownicy ośrodków pomocy społecznej czy centra świadczeń rodzinnych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. Po 30 listopada będzie można złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start - za pośrednictwem portalu PUE ZUS - tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada. Wniosek można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą portalu PUE ZUS. Eksperci ZUS odpowiadali na pytania zainteresowanych osób, pomagali w zakładaniu indywidualnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych (ZUS).
Z uwagi na obowiązujący reżim sanitarny, pracownicy MOPR ustalili na podstawie posiadanych wykazów, którzy rodzice składali wnioski w ubiegłym roku w wersji papierowej i zapraszali telefonicznie osoby.
O świadczenie mogą się też ubiegać rodzice zastępczy. Jednakże posiadają nieocenione wsparcie koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej MOPR i większość rodziców z pieczy zastępczej już złożyła wnioski elektronicznie.
W przypadku konieczności udzielenia wyjaśnień i pomocy dotyczącej obsługi 300+, istnieje możliwość kolejnego spotkania z przedstawicielami ZUS 10 sierpnia 2021r. w godzinach 800-1000 w pokoju 313 w siedzibie MOPR.
W związku z pandemią, prosimy o telefoniczne rezerwowanie terminu pod numerem telefonu: 913225460 w godzinach 800-1500.
Szczegółowe instrukcje, jak złożyć wniosek, można znaleźć na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.
Świnoujście, 19.07.2021r.