Numery telefonów pracowników MOPR w Świnoujściu 91/32-25-XXX

Lp.

Komórka organizacyjna MOPR

Nazwisko i imię

Nr wew.

Nr pokoju

1.

Sekretariat

Kołodziejczyk Gabriela – stanowisko ds. kancelarii i archiwizacji
Tymrakiewicz Halina – stanowisko ds. BHP

460

fax 461

314

2.

Zastępca Dyrektora

Łatkowska Agnieszka

468

314

3.

stan. ds. organizacyjnych

stan. ds. administracyjnych

Kowalewska Agnieszka

Kobińska Małgorzata

485

314

4.

stan. ds. kadr

Ciechanowska Aneta

479

313a

5.

Biuro. ds. osób z niepełnosprawnością

Reda – Grzeszek Dorota – kierownik

Weremij Monika

482

5

6.

Biuro ds. obsługi informatycznej

Szczucki Waldemar – kierownik

Załoga Tomasz

499

311

7.

Dział Świadczeń

Gutkowska Dagmara – kierownik

490

318

Karlińska Agnieszka, Wąsik Katarzyna

491

316a

Staszkowska Teresa, Sierpińska Magdalena

492

316b

8.

Dział Usług Opiekuńczych

Bieganowska Iwona – kierownik

490

318

Pastwa Magdalena, Rzepka Kamila

493

316

9.

Dział Finansowo – Księgowy

Procukiewicz Małgorzata – Główna Księgowa

Janc Sylwia

463

319

Jon Dagmara

Głowacka – Jaracz Monika

464

320

320a

10.

Dział Pracy Socjalnej

(pracownicy socjalni)

Babińska Marta – kierownik/ Zielniewicz Paulina

471

223

Grunwald Karolina, Bielecka Adrianna

470

217

Zarzycka Beata, Czech Roman

472

224

Ostrowska Agnieszka

475

225

Kubiak Bartosz – asystent rodziny

Śmiarowska Magdalena – asystent rodziny

Żurek Katarzyna – asystent rodziny

473

226

Klemczak Dominika

489

227

Marach Dorota, Szmitke Urszula

494

228

Brenk Dorota, Judkiewicz Maria

478

229

Szymańska Marlena

476

203

Dobrowolska Jolanta, Zakens Grażyna

498

122

Nowak Kinga, Silewicz Alicja
Malka Kamila

467

474

123

12.

Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego

Kowal Adriana

497

215

13.

Dział Pieczy Zastępczej
i Poradnictwa Specjalistycznego

koordynatorzy rodzinnej pieczy

zastępczej:

Morawska Ewa – kierownik

Zatorska Małgorzata

483

209

Andrzejczak Beata
Bartkowicz Anna

484

211

Woźniak Magdalena (pedagog)
Śnieć Jarosław (koordynator)

496

107

Kurdek Agnieszka (koordynator)

Dębicka Kamila (koordynator)

469

108

Brzóska Romualda (koordynator)

504

108a

poradnictwo specjalistyczne

495

129

14.

Regionalne Centrum Kryzysowe

Samojło Iwona – kierownik

486

214

15.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

Śmierciak Renata - kierownik

488

213

Yuliia Heichenko

487

212

psycholog

487

212

16.

Dział Świadczeń Rodzinnych

Baczyńska Beata – kierownik

Baran Wioleta

466

218

Pieroszkiewicz Sylwia

Kapyś Agata

Choroszkiewicz Natalia

480

222b

Krysiak Kamila

Kępińska-Pawłowska Beata

Pastuszka Joanna

465

216

17.

Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Osób Doznających Przemocy Domowej

Zygarlicka Agnieszka – kierownik

Dubowska Monika

Piłat Mariusz

Lawręc Marta

481

202

prawnik, psycholog SOWOPR

477

203a

Zanim osobiście skierujesz kroki do pracownik Działu Świadczeń Rodzinnych - proszę zadzwoń teraz i przedstaw swoją sprawę i powód przybycia.

Pracownik udzieli wyczerpującej odpowiedzi na pytania i udzieli wskazówek dotyczących dalszego działania.

Telefony czynne w godz. 7:30 15:30:

  • świadczenia wychowawcze (500+) - 91 322 54 89,
  • świadczenia dobry start (300+) - 91 322 54 67.
  • świadczenia rodzinne - 91 322 54 80,
  • świadczenia z funduszu alimentacyjnego - 91 322 54 65.

Powiatowy Program Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością

Podstawą opracowania Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością jest art. 35a pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2016r. poz.1336), w następującym brzmieniu „(…) do zadań powiatu należy opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania
problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:

a) rehabilitacji społecznej,
b) rehabilitacji zawodowej i zatrudniania,
c) przestrzegania praw osób niepełnosprawnych.”

Adresatami programu są osoby z niepełnosprawnością oraz ich rodziny z miasta Świnoujście.

Koordynacją Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością zajmuje się Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu, którego pracownicy opracowali program we współpracy z przedstawicielami następujących instytucji lub/i organizacji pozarządowych:

- Rady Miasta Świnoujście,
- Urzędu Miasta Świnoujście,
- Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych,
- Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
- Powiatowego Urzędu Pracy,
- stowarzyszeń działających na rzecz osób z niepełnosprawnością z terenu Miasta Świnoujście,
- a także osobami z niepełnosprawnością i ich opiekunami.

Tekst Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością na lata 2016 - 2020

UCHWAŁA

SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

z dnia 1 sierpnia 1997 r.

Karta Praw Osób Niepełnosprawnych

(M.P. z 13.08.1997 r. Nr 50 poz. 475)

 

§ 1. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uznaje, że osoby niepełnosprawne, czyli osoby, których sprawność fizyczna, psychiczna lub umysłowa trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza lub uniemożliwia życie codzienne, naukę, pracę oraz pełnienie ról społecznych, zgodnie z normami prawnymi i zwyczajowymi, mają prawo do niezależnego, samodzielnego i aktywnego życia oraz nie mogą podlegać dyskryminacji. Sejm stwierdza, iż oznacza to w szczególności prawo osób niepełnosprawnych do:

1. dostępu do dóbr i usług umożliwiających pełne uczestnictwo w życiu społecznym,

2. dostępu do leczenia i opieki medycznej, wczesnej diagnostyki, rehabilitacji i edukacji leczniczej, a także do świadczeń zdrowotnych uwzględniających rodzaj i stopień niepełnosprawności, w tym do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze, sprzęt rehabilitacyjny,

3. dostępu do wszechstronnej rehabilitacji mającej na celu adaptację społeczną,

4. nauki w szkołach wspólnie ze swymi pełnosprawnymi rówieśnikami, jak również do korzystania ze szkolnictwa specjalnego lub edukacji indywidualnej,

5. pomocy psychologicznej, pedagogicznej i innej pomocy specjalistycznej umożliwiającej rozwój, zdobycie lub podniesienie kwalifikacji ogólnych i zawodowych,

6. pracy na otwartym rynku pracy zgodnie z kwalifikacjami, wykształceniem i możliwościami oraz korzystania z doradztwa zawodowego i pośrednictwa, a gdy niepełnosprawność i stan zdrowia tego wymaga - prawo do pracy w warunkach dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych,

7. zabezpieczenia społecznego uwzględniającego konieczność ponoszenia zwiększonych kosztów wynikających z niepełnosprawności, jak również uwzględnienia tych kosztów w systemie podatkowym,

8. życia w środowisku wolnym od barier funkcjonalnych, w tym: dostępu do urzędów, punktów wyborczych i obiektów użyteczności publicznej, swobodnego przemieszczania się i powszechnego korzystania ze środków transportu, dostępu do informacji, możliwości komunikacji międzyludzkiej,

9. posiadania samorządnej reprezentacji swego środowiska oraz do konsultowania z nim wszelkich projektów aktów prawnych dotyczących osób niepełnosprawnych,

10. pełnego uczestnictwa w życiu publicznym, społecznym, kulturalnym, artystycznym, sportowym oraz rekreacji i turystyce odpowiednio do swych zainteresowań i potrzeb.

§ 2. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej stwierdzając, iż powyższe prawa wynikają z Konstytucji, Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Konwencji Praw Dziecka, Standardowych Zasad Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych, aktów prawa międzynarodowego i wewnętrznego, wzywa Rząd Rzeczypospolitej Polskiej i władze samorządowe do podjęcia działań ukierunkowanych na urzeczywistnienie tych praw.

§ 3. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej wzywa Rząd Rzeczypospolitej Polskiej do składania corocznie, w terminie do dnia 30 czerwca, informacji o podjętych działaniach w celu urzeczywistnienia praw osób niepełnosprawnych.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.